Lidl Danmark ny hovedpartner på Madens Folkemøde
Sundhed, lokale producenter og støtte til skoleaktiviteter. Det er nogle af de ting, Lidl Danmark og Madens Folkemøde skal samarbejde om i nyt stort partnerskab.
Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.
”Vi kunne slet ikke lave Madens Folkemøde, hvis ikke en række virksomheder og organisationer valgte at støtte os med økonomi og indhold. Fra Landbrug & Fødevarer og DI Fødevarer til REFA og De Samvirkende Købmænd. Derfor glæder vi os over at få Lidl Danmark, som er en af de nyere spillere i det danske madlandskab, med ved bordet”, siger Stine Lolk, direktør i Madens Folkemøde.
”Vi har fulgt med i, hvordan Lidl Danmark gennem de senere år har udviklet samarbejdet med danske producenter samt taget fat på danskernes madvaner og sundhed. Fra udfasningen af tobak, som den første danske dagligvarekæde, til det nye bælgfrugtpartnerskab og kampagner for at få danskerne til at spise mere frugt og grønt. Også opbakningen til de små danske leverandører i En Bid af Danmark er en vigtig indsats. I det hele taget synes vi, at Lidl Danmark er en inspirerende partner, og vi glæder os til samarbejdet”, udtaler Stine Lolk, direktør i Madens Folkemøde.
Claus Krogh, kommunikations- og CSR-chef i Lidl Danmark tilføjer:
”Vi besøgte folkemødet i 2023 og besluttede os faktisk allerede der for, at vi gerne ville være en del af arrangementet. Så da vi hørte om sundhedsagendaen, var der ingen tvivl om, at vi skulle være med, da den matcher perfekt med mange af vores initiativer. Og samarbejdet med organisationen bag Madens Folkemøde har været gennemsyret af en stor velvilje og lyst til at skabe noget unikt. Vi glæder os meget til at være til stede og møde de mange tusinde gæster”, siger Claus Krogh, CSR- og kommunikationschef i Lidl Danmark.
Partnerskabet betyder blandt andet, at gæsterne på Madens Folkemøde kan møde ni kvalitetsproducenter fra En Bid af Danmark. I år deltager Skærtoft Mølle, Hede Kaffe, Skarø Is, Højer Pølser og Thisted Bryghus.
Derudover bidrager Lidl Danmark med råvarer til det nye tiltag Ungdommens Madmøde, hvor 500 danske skolebørn og nordiske unge deltager i Danmarks største madskole. Det foregår torsdag 30. maj 2024.
Sidst men ikke mindst betyder partnerskabet, at Madens Folkemøde skal udvikle et sceneprogram, der sætter fokus på mad og sundhed, så gæsterne kan blive klogere på sit eget velbefindende og betydningen af den mad, vi spiser.
Madens Folkemøde foregår 31. maj – 1. juni 2024 på Engestofte Gods på Lolland. Folkemødet er støttet af en række partnere, der udover Lidl Danmark tæller Lolland Kommune, Guldborgsund Kommune, Business Lolland-Falster og Region Sjælland.
Køb billet til Madens Folkemøde her.